.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برپايي نمایشگاه صنایع دستی نوروزی در مازندران

جانشين دبير ستاد تسهيلات سفر در مازندران گفت: با راه‌اندازی نمایشگاه صنایع دستی در شش شهر مازندران، نمايشگاه صنايع دستي در مازندران بیش از10 درصد رشد دارد.

محمدنقي كلانتري صبح امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد تسهیلات سفر استان مازندران افزود: از 353 غرفه صنايع دستي در مازندران در سال 89 به 391 غرفه در سال جاري اضافه شده است كه به دليل استقبال قابل توجه گردشگران به اين هنر صنعت بوده است.

وی يادآور شد: از آنجايي كه مازندران مهم‌ترين استان گردشگرپذير كشور است و يكي از عادات حسنه خصلت ايراني نيز بردن سوغات براي اقوام و نزديگان است نمايشگاه صنايع دستي يكي از جاذبه‌هاي مورد توجه در اين استان براي مسافران به شمار مي‌آيد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از راه‌اندازی نمايشگاه‌هاي صنايع دستي و هنرهاي سنتي در سراسر استان در شهرستان‌هاي ساري، میاندورود، بهشهر، تنكابن، نوشهر و رامسر خبر داد و گفت: علاوه بر آن مراكز خريد و بازارچه‌هاي صنايع دستي نيز از جمله پايگاه‌هاي خريد دست‌ساخته‌هاي سنتي در مازندران است.

وي همچنين گفت: در نمايشگاه ملي صنايع دستي كه در شهرستان نوشهر هم اكنون برپاست مجموعه كاملي از هنرهاي سنتي كشور از صنايع جوبي تا دست‌بافته‌هاي سنتي و فلزي در معرض ديد علاقمندان قرار گرفته است.

جانشین دبیر ستاد تسهیلات سفر مازندران گفت: اين نمايشگاه‌ها علاوه بر اينكه فضاي خوبي براي آشنايي گردشگران از هنرهاي بومي و ملي كشور و خريد سوغات به صورت مستقيم از هنرمندان است بازاريابي خوبي براي اين قشر از صنعتگران كشور نيز خواهد بود

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران فرهنگ‌سازي به منظور استفاده روزمره از صنايع دستي و كاربردي كردن آن را يكي از دغدغه‌هاي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور ياد كرد و افزود: در فصول تعطيلات كه مازندران ميزبان جمع زيادي از گردشگران است با ايجاد نمايشگاه‌هاي صنایع دستی مي‌توان مردم را با اين هنر كه ريشه در فرهنگي ديرينه دارد و از ابزار و آلات سنتي براي ساختن آن استفاده شده است، آشنا كرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.268 seconds.